آموزش ترکیب رننگ و رنگساژ مو

آموزش ترکیب رنگ و رنگساژ مو

 

همه ی رنساژ ها در اندازه و مقدار از فرمول کلی رنساژ تبعیت می کنند. مدت مکث رنساژ ده دقیقه است ولی اگر رنساژ در پنج دقیقه هم جواب داد می توانیم مو را بشوییم . نحوه ی زدن رنساژ بر روی کلاه مش یا بطور کلی بر مو مانند شامپو زدن است.
با ترکیب این رنگ ها خودتان به راحتی می توانید رنساژ کنید:
رنساژ یخی "نقره ای":
برای رنساژ یخی موها را به آخرین درجه دکلره می رسانیم که دکلره را اینجا کاملا توضیح دادیم بعد مقداری رنگ مو C10 به اضافه 1/3 روشن کننده (0-00) E20 به اضافه 3 سانت واریاسون نقره ای (E13) و کمی اکسیدان شماره 2را ترکیب و به مو می زنیم.
رنساژ یخی "آبی":
این رنساژ کاملا همانند رنساژ یخی (نقره ای) است با این تفاوت که از واریاسیون آبی (ٍE14) و کمی اکسیدان شماره 2استفاده می کنیم.
رنساژ طلایی:
برای زساندن مو به این رنساژ هم از رنگ موی G10 به اضافه 3 سانت واریاسیون (E16) و کمی اکسیدان شماره 2استفاده می کنیم.
رنساژ زیتونی:
برای رنساژ زیتونی از رنگ موی M10 به اضافه 3 سانت واریاسیون سبز (E17) و کمی اکسیدان شماره 2استفاده می کنیم.
رنساژ کرم:
برای رنساژ کرم هم می توانیم از رنگ موی C10 به اضافه روشن کننده 90?01 به اضافه رنگ موی 11?0 (N10) و کمی اکسیدان شماره 2می زنیم.
رنساژ زیتونی سبز:
به رساندن رنگ مو به این رنگ هم می توانید با ترکیب کردن رنگ M10 به اضافه رنگ 9?1 به اضافه 3 سانت واریاسیون سبز(E17) و کمی اکسیدان شماره 2 ترکیب می کنیم.
-بعد از اتمام کار موها را با آب ولرم و کاندیشنر (نرم کننده) شستشو دهید.
واریاسیون چیست؟ واریاسیون ها رنگ های قوی هستند که به تنهایی مورد استفاده قرار نمی گیرند.بلکه برای ایجاد سایه های دلخواه و یا پوشاندن سایه های نا خواسته به مقدار کم با سایر رنگ ها مخلوط می گردند.
-همه رنگ ها قابل تر کیب با هم هستند .کرم روشن کننده E20 را می توان با همه رنگ ها ی دیگر مخلوط کرد و و رنگ های روشن تر بدست آوردو همچنین می توان آنها را به تنهایی با اکسیدان شماره 1 برای روشن کردن ابرو ها و اکسیدان نمره 2 برای روشن کردن موی سر استفاده نمود .
-پس از آماده نمودن رنگ مو بهتر است آن را بلافاصله استفاده نمایید.
-برای رنساژ کردن یک شماره تیره تر از پایه ی دکلره کار می کنید . مثلا اگر پایه ی دکلره به شش برسد رنساز پایه ی پنج استفاده می کنیم.
نکته: اگر بخواهیم شدت تن زیتونی و طلایی و دودی را زیاد کنیم از واریاسیون های مربوط استفاده می کنیم .

 

نحوه ی رنگ کردن موی سر:

از فرق سر تا تیزی هر دو گوش را جدا می کنیم و کلیپس می زنیم . در پشت سر هم به اندازه ای که بتوانیم کنترل داشته باشیم ، (هرچه لایه ها نازک تر باشد  دقت رنگ آمیزی بیشتر است ) تکه ای از مو را جدا  کرده و بقیه ی مو را در بالا کلیپس می زنیم .

 کسی که برای اولین بار می خواهد مو یش را رنگ کند ، ابتدا از یک سانت مانده به ریشه ساقه ی مو را رنگ بزنید . بین 20 تا 30 دقیقه مکث می کنیم .

بعد ازاتمام این زمان ، رنگ ریشه را می زنیم مکث روی ریشه بین 10 تا 15 دقیقه است .

رنگ کردن احتیاج به کلاه ندارد . احتیاج به حرارت سشوار ندارد  ولی اگر فضای محیط سرد تر از دمای طبیعی بدن بود و  احساس سرما میکنید می توانید از کلاه پلاستیکی و حرارت سشوار از دور استفاده کنید ( همچنین در مواقع خاصی که مو رنگ باز نمی کند .)

 

برای کسی که می خواهد فقط ریشه را رنگ کند ؟

فقط به ریشه رنگ می زنیم 10 تا 15 دقیقه مکث می کنیم و بعد مو را تا انتهای نوک ساقه شانه می کشیم و سپس آبکشی می کنیم.

 

اگر مویی بور خیلی روشن باشد یعنی دکلره شده باشد  ، برای رنگ کردن ریشه ابتدا ریشه ی مو را دکلره می کنیم و بعد رنگ می کنیم .

 

برای کسی که موهایش سفیدی ندارد  یا خیلی کم سفیدی دارد حدودا 20 % ؟

ابتدا از پشت سر شروع به رنگ کردن می کنیم . بعد بغل ها و سپس جلوی سر را . چون جلوی سر حرارت بیشتری دارد.

 

اگر مویی حدود 80% سفیدی داشت باشد؟

اول از جلوی سر شروع به رنگ کردن می کنیم بعد جاهای دیگر را. اگر شقیقه ها سفید بودند اول شقیقه ها را رنگ می کنیم و بعد از پشت سر شروع می کنیم . در کل هر جا که سفیدی بیشتر بود اول آنجا را رنگ می کنیم و بعد جاهای دیگر را.

                   

مقدار رنگ و اکسیدان :

در ابتدا حجم و نوع مو را در نظر می گیریم که به چه میزان مواد بریزیم و چه مقدار اکسیدان و چه نوع اکسیدان باید ترکیب کنیم .

  هم اندازه ی تیوپ رنگ اکسیدان قاطی می کنیم .  ولی این قانون در مورد رنگها ی کارخانه های مختلف متفاوت است و معمولا بر روی تیوپ ذکر می گردد.حجم اکسیدان بسیار مهم است زیرا اگر اکسیدان به اندازه ی مناسب مصرف نشد مو می سوزد یا قرمزی بد رنگی ایجاد می کند و یا تناژ خوب نمی دهد.

رنگ و واریاسون را ابتدا خوب با برس هم بزنید و بعد اکسیدان را اضافه کنید.

اگر بر روی بروشور رنگ به این عبارت برخورد کردید 1:2 یعنی یک تیوپ رنگ با دو برابر اکسیدان مخلوط می شود . یا 1:1 یعنی یک تیوپ رنگ با حجم مساوی اکسیدان مخلوط می شود.

اگر رنگ موی انتخابی شما روشن بود از اکسیدان 9 درصد (شماره 2) و اگر رنگ تیره بود یا مو سفیدی داشت اکسیدان 6 درصد (شماره 1) و برای ترکیب با پودر دکلره اکسیدان 12 درصد (شماره 3) استفاده میکنیم. 

توجه : سه روز قبل و بعد از پریود از رنگ کردن مو اجتناب کنید زیرا رنگ تناژ زیبا را به ما نمی دهد ، دکلره به پایه نمیرسد و رنگهای روشن کدر و بی رمق میشوند و مو خیلی کند رنگ میگیرد. مخصوصا در مورد شرابی ها ، اکثرا" شرابی در دوران پریود مسی  بدرنگ میشود .

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: